HTML

Budapest-Bordeaux

Az elmúlt néhány évben a főző/evőmániám fokozódásával párhuzamosan egyre közelebb kerültem a francia kultúrához, s ma már a két dolog kéz a kézben követel egyre nagyobb részt az életemből. Így nem volt kérdés, hogy a blogom is erre a pályára fog ráállni: nem (kizárólag) francia ételeket kívánok idefőzni, de nagyon igyekszem megragadni azt a fajta étel- és életimádatot, amiből időről időre van szerencsém feltöltekezni egy Bordeaux melletti napfényes faluban.

Tovább is van...!

Címkék

áfonya (2) áfonyás palacsinta (1) áfonya dzsem (1) alain ducasse (1) alaprecept (1) alma (5) alma torta (1) al fresco (1) amerikai palacsinta (2) amuses-gueules (1) amuse bouche (1) ananász (1) angol konyha (4) angol mustár (2) Anna del Conte (1) aperitif (6) aprósüti (1) arab konyha (2) árpagyöngy (2) aszalt füge (1) aszalt gyümölcs (3) aszalt gyümölcsös csiga (1) aszalt szilva (1) avokádó (14) ázsiai (7) ázsiaias (3) ázsiai konyha (1) ázsia konyha (1) a legjobb rostélyos (1) bab (1) babcsíra (3) babérlevél (1) babragu (1) bacon (12) bagett (3) bagette (2) bagna cauda (1) Balaton szelet (1) balzsamecet (6) banán (7) bárány (4) bárányborda (2) báránycomb (2) bárányhús (1) barnavaj (1) basmati rizs (1) bayonne-i sonka (1) bazsalikom (28) bébikukorica (3) Belleville (1) belsőség (3) besamel (6) Bistrot du Dome (1) blini (1) blogger játék (1) Blondie (1) bor (2) Bordeaux (1) bordeaux (1) bordeaux-i borvidék (1) borhab (1) brassói (1) brie (1) brioche (2) brioche nanterre (1) briós (1) brokkoli (14) brownie (1) brugonyás kenyér (1) bruschetta (1) budapest (1) BUÉK (2) buffala mozzarella (1) buggyantott tojás (1) bulgur (5) burgonyasaláta (1) burgundi csiga (1) busa (1) cake (1) camembert (1) canellini bab (1) carbonara (1) cavolo nero (1) cayenne bors (1) Caz Hildebrand (1) cékla (2) céklalevél (1) Chateau Corbin (2) cheddar (8) cheesecake (1) chili (37) chilis pesztó (1) chilli (2) chlili (1) chorizo (9) cider (1) cider ecet (1) Címkék (5) citrom (25) CJ Jackson (1) clafoutis (1) cole slaw (1) confit (1) creme fraiche (12) créme fraiche (1) crépe (1) crottin (1) Crottin de Chavignol (1) csemegeuborka (1) csicseriborsó (4) csiperke (2) csiperke gomba (4) csípős chili szósz (1) csíra (1) csirke (3) csirkecomb (1) csirkemáj (8) csirkemájkrém (1) csirkemell (7) csőben sült (7) csoki (3) csokitorta (1) csokoládé (9) csokoládéfondant (1) cspben (1) cuisine bourgeoise (1) cukkini (19) curry (4) curry paszta (1) Cyril Lignac (1) dab (1) dahl (1) darált hús (1) darált marhahús (1) darált pulyka (2) David Lebovitz (1) denver steak (2) desszert (12) devilled food (2) dijoni mustár (11) dió (10) dióolaj (1) disznó (1) doris grant (1) durbincs (1) duxelles gomba (1) dzsem (1) ebéddoboz (5) ecet (1) ecetben eltett fokhagyma (1) édeskömény (3) édesköménymag (1) édesség (30) édes omlóstészta (1) egyszemélyes (1) egytál (22) élesztő (3) élesztőkivonat (1) életöröm (1) Elle á table (1) előétel (6) elzászi lepény (1) emulzió (1) endívia (4) eper (1) erdélyi szalonna (1) étterem (2) évértékelő (1) extra szűz olívaolaj (6) facebook (1) fahéj (2) falatkák (1) fasírt (2) faux filet (1) fehérbab (1) fehérbor (10) fehérborecet (1) fehér bab (1) fejérbor (1) feketebab (1) feketekagyló (2) feketekagyló fehérborban (1) feketeribizli (1) fekete bab (1) fekete hagymamag (1) fekete kenyér (1) fenyőmag (2) fésűkagyló (1) feta (12) flamiche (1) fodros kel (1) foie gras (1) fokhagyma (43) földimogyoró (2) fondant (2) fougasse (3) Franciaország (1) francia bor (1) francia kenyér (1) francia konyha (38) friss (1) friss sajt (1) frittata (2) füge (1) fusilli (2) fussili (2) füstölt (1) füstölt hal (1) füstölt hering (2) füstölt lazac (2) füstölt paprika (4) füstölt sajt (2) füstölt szalonna (6) fűszerkert (1) fűszerpaprika (1) futóbab (1) ganache (1) garam masala (1) garnéla (7) Gerbaud (1) gnocchi (2) golden szirup (2) gomba (26) gombaszósz (1) gombóc (1) göngyölt pulykamell (1) gorgonzola (1) görög (2) görög joghurt (4) Gourmand (1) gratin (2) gratin dauphinois (1) guacamole (2) guiness (1) gurnard (1) gyökérzöldségek (1) gyömbér (7) gyöngyhagyma (1) habart tojás (1) hagyma (6) hagymaleves (1) hajdina (1) halacska (35) halloumi (2) Halloween (1) halszósz (4) hamburger (1) hántolt árpa (2) harissa (2) harissza (1) háromszögsajt (1) hátszín (1) házi keksz (1) házi kenyér (1) házi majonéz (1) helyesírás (1) hollandi mártás (1) honvágy (1) honvágyételek (2) hors-doeuvres (1) hosszúhétvége (1) hosszúszárú brokkoli (5) hosszúszárú lila brokkoli (1) hot cross buns (1) How to Eat (1) Hugh Fearnley-Whittingstall (2) hummusz (2) húsevő (50) húsleves (1) húsmentes (109) húspogácsa (1) húsvét (1) Húsvét (2) hüvelyes zöldborsó (1) hüvelyes zöldségkeverék (1) illatos gomba (1) indiai (5) involtini (1) ír (1) ízkombinációk (1) Jacob Kenedy (1) jalapeno (1) jamie oliver (1) jamon iberico (1) jamon serrano (1) japán konyha (1) joghurt (4) joghurtos padlizsán (1) juharszirup (1) julia child (2) Julia Child (11) julie powell (1) kacsamell (2) kacsazsír (2) kagyló (3) kailorniai (1) kakaópor (1) kakukkfű (12) kalács (1) kaliforniai paprika (8) kamraturbó (1) kandírozott citrushéj (2) kapor (11) káposzta (1) kapribogyó (11) karácsony (1) Karácsony (1) karaj (4) karalábé (2) karamellizált dió (1) kardhal (1) karfiol (7) kávé (1) kecskesajt (8) kefir (1) kéksajt (7) keksz (1) kel (1) kelbimbó (2) kelkáposzta (1) kenyér (6) kenyérsaláta (1) kenyérszalonna (1) kenyértészta (3) keresztezett húsvéti zsemlekonty (1) ketchup (1) kétesélyes (1) kigyóuborka (2) kínai ötfűszer (1) kínai tojásos tészta (1) kínai újév (2) kivi (1) koktélparadicsom (17) koktélrák (1) kókuszreszelék (3) kolbász (6) költözés (1) köménymag (1) komfortétel (1) komfort food (3) komment (1) konfitált csirkemáj (1) könyvajánló (1) konzerv tonhal (1) köret (2) koriander (16) körte (2) közel keleti (1) krémleves (4) krémsajt (5) krémsajtos brownie (1) kreol konyha (1) krumligombóc (1) krumpli (21) krumplipüré (8) krumplis kenyér (1) kruton (4) kukorica (7) kurkuma (1) kuszkusz (2) lakoma (3) laposhal (1) lasagne (3) Laura Calder (1) lazac (12) lecsó (2) lencse (6) lencse curry (1) lenmag (2) lentrecote (2) lepény (5) lepényhal (1) Les Cordeliers (1) Les Rita Mitsouko (2) leveles tészta (7) leves (29) Le Cordon Bleu (1) lilahagyma (6) lila articsóka (1) lime (5) linguine (3) linguini (4) lóbab (2) lustaság (1) Lyon (1) lyoni saláta (1) magamról (1) magyar (1) Magyarország (1) magyarország ízei (3) magyaros (2) magyar kontra francia (1) máj (2) majonéz (4) mák (2) makaróni (1) makréla (5) malac (4) malaccomb (1) maldon só (1) malfatti (1) manchego (1) mandarin (1) mandula (2) mandulaliszt (1) mangó (3) mangó pucolása (1) maradék hasznosítás (5) marhahús (2) marhasült (1) Marie Rose szósz (1) Marmite (1) marokkói ihletésű (1) márványsajt (1) mascarpone (1) Mastering the Art of French Cooking (8) mastering the art of french cooking (2) mazsola (1) mediterrán ízek (7) medvehagyma (1) medvesajt (1) meleg saláta (1) melengető fogás (1) menta (12) menü (14) metélőhagyma (1) mexikói (4) méz (11) minimum munka (1) moderálás (1) moelleux au chocolat (1) mogyoróvaj (1) molnárné módra (1) morgóhal (1) moules frites (1) moules marinieres (1) moussaka (1) mousse (1) mozzarella (13) muffin (10) mustár (3) naan kenyér (1) Nagycsütörtök (1) Nanashi (1) narancs (1) narancslekvár (1) nass (2) némi macera (13) Nigella (8) nigella (10) Nigellissima (2) nokedli (3) nyelvhal (1) nyers kolbász (1) oef en cocotte (1) off topic (3) ökörmáj (2) olajbogyó (6) olaszos (18) olívabogyó (8) olívaolaj (5) olívás csigák (1) omlett (2) oregánó (3) oregánó-pesztó (1) osztrogaszósz (1) otthonos ízek (2) padlizsán (13) pad thai (1) paella (2) paella rizs (1) pain dépi (1) pak choi (2) palacsinta (3) Pampas (1) pancetta (2) paneer (1) panna cotta (3) panzanella (1) paolo conte (1) paprika (3) paprikás krumpli (1) paradicsakonzerv (9) paradicsom (32) paradicsomleves (1) paradicsomszósz (4) parenyica (1) Párizs (2) pármai sonka (2) parmezán (19) passata (3) pastis (1) paszternák (3) patatas bravas (1) paté (1) Paul Hollywood (1) pekándió (1) péksütemény (11) penne (1) pepperoni (1) perigeux (1) périgord (1) pesztó (5) petit écolier (1) petrezselyem (24) pezsgő (1) piac (1) piknik (2) pirított burgonya (1) pirított krumpli (2) pirított rizs (1) pirított tészta (1) pirított tökmag (1) piros arany (1) pissaladiere (1) pisztácia (1) pita (2) pite (1) pizza (2) pizza margherita (1) pogácsa (1) polgári konyha (1) polip (1) póréhagyma (16) pörkölt sósmogyoró (1) portobello gomba (1) portói (1) portói szósz (1) poule-au-pot (1) prosciutto (1) Provence (2) provence (1) provence i fűszerkeverék (2) pulykamáj (1) pulykamell (4) punjabi konyha (1) puy lencse (3) quesadilla (1) quiche (1) quiche aux poireaux (1) rachel khoo (1) rágicsa (1) ragu (8) raguleves (1) rakottas (3) rakott krumpli (1) rakott padlizsán (1) rakott tészta (1) ramsay (6) rántotta (1) ratatouille (2) rebarbara (1) receptek (1) Régal (1) reggeli (24) retek (5) rétes (1) rétesháromszög (1) rétestészta (1) ricard (2) Rick Stein (2) ricotta (7) risi e bisi (1) River Cottage (1) rizibizi (1) rizi e bisi (1) rizottó (6) rizotto (1) rizs (17) rizsecet (1) rizstészta (2) rizstésztalap (1) rókagomba (1) római kömény (1) római saláta (2) roquefort (6) rozmaring (13) rózsavíz (1) rozskenyér (1) rozsliszt (1) rukkola (16) sáfrány (1) Saint-Émilion (1) Saint-Germain (2) Saint-Germain-en-Laye (2) Saint Germain (1) sajt (6) sajtkrém (2) sajtszósz (1) sajttorta (2) salade lyonnaise (1) saláta (5) salátaszív (1) sali (26) salotta (3) salsa (2) salsa verde (2) sárgarépa (21) sashal (1) serge gainsbourg (2) sertéscomb (1) sertéskaraj (1) sherry (2) shiitake (1) shiitake gomba (1) skandináv rozskenyér (1) sofrito (1) sole meuniére (1) sonka (3) sophie dudemaine (1) Sophie Grigson (1) sós aprósüti (1) sós muffin (1) sós nasi (2) sóvirág (1) spagetti (6) spanyol konyha (2) spárga (9) spenót (23) stahl (3) steak (2) Stéphane Reynaud (1) sült (1) sült csirke (2) sült hagyma (1) sült krumpli (1) sült paprika (3) sűrített paradicsom (1) sushi (1) sütemény (3) sütőben sült krumpli (1) sütőtök (4) syllabub (1) szalonna (18) szálzeller (2) szardella (7) szardínia (3) szárított paradicsom (10) szárított tengeri alga (1) szárnyas (1) szárzeller (6) szendvics (2) szent jakab kagyló (1) szerelemgyümölcs (1) szezámmag (1) szezámolaj (3) szezámpaszta (1) szicíliai (1) szilabub (1) színpompa (3) szivárványos pisztráng (1) szódakenyér (1) szójacsíra (1) szójaszósz (5) szolgálati közlemény (7) szósz (1) születésnap (4) szülinap (1) szusirizs (1) szűzpecsenye (1) tabasco (1) tabbouleh (2) tagliatelle (1) tahini (1) tamarind paszta (3) tapas (1) tárkony (6) tarte flambeé (1) tarte tatin (1) tavasz (2) tavaszi tekercs (1) teasütemény (1) tej (2) tejföl (12) tejszín (30) télies eledel (5) tenger (1) tengeri kütyü (13) tengeri sügér (1) tésztaétel (45) tésztasaláta (2) tésztasali (1) thai (1) thai bazsalikom (1) thai jellegű (1) The Chelsea Bun House (1) The Geometry of Pasta (1) The Great British Bake Off (1) tofu (1) tojás (23) tojásétel (3) tojásos nokedli (1) tojásos pirított rizs (1) tojássárgája (1) tojás tálkában (1) tőkehal (1) töltelék (1) töltött gomba (1) tonhal (3) top 10 (1) török (1) torta (3) tortiglioni (1) tortilla (4) tört burgonya (1) tostada (1) tourin (1) tuk tuk (2) túró (1) túró rudi (1) tyúk (1) tzatziki (1) uborka (3) udon (1) újhagyma (2) újkrumpli (9) újkumpli (1) ünnep (3) utazás (8) útravaló (1) üvegtészta (2) vache qui rit (1) vacsora 8 főre (1) vaj (10) vajbab (1) vajszósz (1) vakáció (1) Valentin-menü (1) Váncsa (2) vanília (1) vargánya (3) vasárnap (1) vegyeszöldség (1) vegyes saláta (1) velouté (2) vendégváró (35) vermut (9) viennoiserie (1) vietnámi konyha (1) vietnámi tavaszi tekercs (1) villámtempó (85) villásreggeli (2) vinaigrette (3) virsli (1) vörösbab (2) vörösbor (4) vörösborszósz (2) vöröshagyma (8) vöröskáposzta (1) vöröslencse (3) vöröspesztó (1) waldorf (1) William Black (1) wok (1) worcestershire szósz (1) worcester szósz (1) yann tiersen (1) zabpehely (9) zeller (1) zellerszál (2) zellerszár (1) zöld (3) zöldbab (11) zöldborsó (14) zöldborsóhajtás (1) zöldhagyma (4) zöld szósz (1) zsálya (2) zselatin (1) zsemle (2) zsemlemorzsa (1) zsír (1) Címkefelhő

Elérhetőség

Ha valaki hozzászólna, de nincs kedve emiatt regisztrálni: hunmoiselle@gmail.com

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • HunMoiselle: @jEnci: Ja, és köszi! :-) Én egyébként nagyon szeretem a csírákat chirashi tetején vagy kissé átf... (2015.02.05. 12:39) Újévi részegség és józanság
  • HunMoiselle: @Pizsamanadrág: Szia Pizsamanadrág, tetszik a neved! ;-) Vicces, hogy így 3 év után pont ugyanabb... (2015.01.28. 12:11) Anglesey-i csöves tojás
  • HunMoiselle: @jEnci: Remélhetőleg végre sikerül beállítanom/tartanom a tempót! :-) (2014.06.10. 12:58) A spárga új ruhája
  • HunMoiselle: @burekpix: Köszi! Kóstold meg, nagyon finom is! ;-) (2014.06.03. 15:49) Gyors tavaszi hideg-meleg
  • szsuzsanna: @HunMoiselle: -Sajnos nem emlékszünk a nevére.. -a -"sok kilométeres, sok emeletes száraztésztás ... (2014.03.30. 17:43) Sikeres hiánygazdálkodás

Ahol szintén megtalálhatsz

Legjobb receptes blogok

torkosborz.hu

Batyuba a padlizsánnal!

2013.08.22. 16:10 HunMoiselle

padlizsanos_retesharomszogek_1_130821.jpg
Nemcsak a paradicsa volt, amiért Kasztliból leginkább csak epedtem, hanem a padlizsánról is lemondtam rendszerint, tekintve, hogy egy satnya darabka 1 fontba került, ami számomra már olyan mértékű pofátlanság, amit semmiképpen nem nyelhetek le (csakis fél áron). No de itt, kérem, a szépséges (és meleg!) Franciaföldön, itt már másfél euróért is kapok egy teljes kilóval. És mivel már nincs sok vissza a padlizsánszezonból, nekem meg rengeteg a behoznivalóm, olyan mennyiségeket hurcibálok haza magammal, hogy lehet, hogy a kofák egymás között már azzal vádolnak, hogy borsos áron továbbadom a portékájukat egy angol szupermarketláncnak.

Készítettem már padlizsános kencéket, lett belőle egyéb társakkal kiegészülve sült zöldköret is. A nagy kedvenc, a Melanzana alla parmigiana is volt már terítéken, ettünk Imam bayildit és elkészítettem egy Julia Child-féle zseniális, vegetáriánus, töltött verziót, ami majd előbb-utóbb bejegyzést is biztos kap, de nem ma. Mert ma a padlizsános rétesháromszögekről fogok írni, mert azt ettünk vasárnap este, meg mert korábban még sosem dolgoztam rétessel. És különben is, ez egy izgalmas recept enyhe ázsiai beütéssel, amit egyébként a már említett Régal magazin piaci különszámában találtam, és kicsit átszabtam, mert ők megfeledkeztek a korianderről, sőt a paradicsomot sem öltöztették föl…

Mi egyébként ezúttal vacsorára ettük őket, de előételnek vagy aperitif-falatkának is több mint kiválóan beválnának…

Padlizsános rétesháromszögek
Triangle á l’aubergine

padlizsanos_retesharomszogek_2_130821.jpg

Hozzávalók:

  • 2 padlizsán
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 citrom (óvatosan a citrommal: aki nem rajong a pikánsan savanykás végeredményért, használjon csak egy felet, avagy esetleg egy aprócska példányt)
  • ½ evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál szezámolaj
  • fél csokor korianderszár
  • 5 réteslap (ha emlékeim nem csalnak, az enyém - bár nem 5 hanem 8, és nem téglalap-, hanem kör alakú - 135 grammnyi volt, és majdnem elnyelte a teljes tölteléket)
  • 50 g vaj
  • só és frissen őrölt bors

A padlizsánokat megmostam, leszárogattam, majd késsel körbeszurkáltam (hogy majdan a sütőben ne jusson eszükbe szétdurranni), egyenként alufóliába csavartam, majd a 200 fokra / gázon 6-os fokozatra előmelegített sütőben 1 óra alatt megsütöttem. Az egy óra leteltével óvatosan kibontottam a csomagokat, majd mindenféle közvetlen testi kontaktust mellőzve, egy nagy kés segítségével félbehasítottam őket, majd szétfordítottam a két-két felüket, hogy mihamarabb kezelhetőre hűljenek.

Az unatkozást elkerülendő a várakozás közepette összeütöttem a paradicsasalsát, és beraktam a hűtőbe, hogy összeszokjanak az összetevők.

Tehát az immár nem égető padlizsán húsát kivájtam (a héjától búcsút vettem), szűrőbe dobtam, de nem értem be ennyivel: kézi masszázsnak vetettem alá, hogy biztosan a lehető legtöbb nedvességtől megszabaduljak, hogy ne áztassam szét majdan rétestésztát. (Nem is értem egyébként: az újság semmiféle nyomkodásra, csöpögtetésre nem utasított. Minő felelőtlenség!)

Az immáron feles nedvességtől mentes padlizsánhúst tálba dobtam, majd egy ollóval idült módjára nekiálltam vagdosni, míg úgy nem ítéltetett, hogy immáron kellőképpen homogén. Ekkor hozzákevertem az összezúzott fokhagymát, a citrom kifacsart levét, a kétféle olajat és a finomra vágott korianderszárakat, majd további felhasználásig parkolósávba helyeztem.

Ekkor elővettem a réteslapokat, és legnagyobb megrökönyödésemre konstatáltam, hogy nem téglalap-, hanem köralakúak. Ámde erről a tényről most a közérthetőség kedvéért nagylelkűen elfeledkezem.

Tehát magam elé vettem egy réteslapot, majd egy ecset segítségével megkenegettem vajjal, amit előzőleg természetesen (a mikróban) felolvasztottam. Eztán a lapot 10 centi széles csíkokra metéltem, és elkezdtem a hajtogatást. Vagyis egy csík legaljára odapöttyöztem egy evőkanálnyi padlizsános tölteléket, háromszögalakban felhajtottam, majd a háromszögformát tartva lazán végighajtogattam a réteslapcsík teljes hosszában. Mindezt tizenhatszor játszottam el, hogy az összes lapot felhasználjam, a 14. darab után elfogyó tölteléket pedig kecskesajt szeletekkel váltottam ki.

A kész háromszögeket egy sütőpapírral borított tepsire sorjáztam, lekenegettem a tetejüket a maradék olvasztott vajjal, majd pusztán díszítésképp megszórtam őket cayenne borssal. 210 fokra / gázon 7-es fokozatra előmelegített sütőben - félidőben átforgatva – 15 perc alatt sültek ropogósra.

Paradicsomsalsa (rögtönzött verzió)

Hozzávalók:

  • 4 nagy paradicsa
  • fél fej vöröshagyma
  • fél csokor koriander levelei
  • fél citrom leve
  • 1 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • ½ evőkanál balzsamecet
  • só és frisse őrölt bors

A paradicsákat negyedeltem, majd kivágtam a magházukat, az esetleg visszamaradó magoktól pedig kézzel szabadultam, végül a paradicsahúst finomra kockáztam, és tálba halmoztam. A hagymát a tőlem telhető legapróbbra vágtam, a korianderrel azonban már kissé lazábban bántam el, majd őket is a tálba szórtam. Eztán feloldottam némi sót a citromlében, majd a tálba öntöttem az olívaolajjal és a balzsamecettel egyetemben. Végezetül jócskán megborsoztam, alaposan átkevertem, és a hűtőbe száműztem addig, míg össze nem simultak az ízei.

padlizsanos_retesharomszogek_3_130821.jpg
Mikorra végre elkészültem mindezen munkálatokkal, Monsieur még Párizsban volt, azonban én nem akartam este 10-kor vacsorázni azért, mert egyesek futballmeccsen mustrálják a Paris Saint-Germaint. Hát megvacsoráztattam magam, és mit ne mondjak, el voltam ragadtatva. Azonban azt is meg kell vallanom, hogy azért a félsz is belémhasított, mert az jutott eszembe, hogy M-nek ez így túl pikáns, pontosabban citromos lesz. De aztán nem lett. Sőt! M még nálam is jobban el volt ragadtatva. És nem azért, mintha annyira megalapozott volna a pikáns rétesnek sörrel, ugyanis csak egy pohárnyit ivott, tekintve, hogy az a stadionnál 10 euróba került, nem is igazi, hanem műanyag pohárban volt, vagy fél órát kellett érte sorba állni, és a kiszolgálás sem volt éppen megnyerő. Ergo nem söréhség következtében tüntette el az összes maradék, szám szerint 12 darabot…

Szólj hozzá!

Címkék: paradicsom padlizsán koriander húsmentes vendégváró rétestészta szezámolaj némi macera ázsiaias rétesháromszög

A bejegyzés trackback címe:

https://budapest-bordeaux.blog.hu/api/trackback/id/tr495471354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása