HTML

Budapest-Bordeaux

Az elmúlt néhány évben a főző/evőmániám fokozódásával párhuzamosan egyre közelebb kerültem a francia kultúrához, s ma már a két dolog kéz a kézben követel egyre nagyobb részt az életemből. Így nem volt kérdés, hogy a blogom is erre a pályára fog ráállni: nem (kizárólag) francia ételeket kívánok idefőzni, de nagyon igyekszem megragadni azt a fajta étel- és életimádatot, amiből időről időre van szerencsém feltöltekezni egy Bordeaux melletti napfényes faluban.

Tovább is van...!

Címkék

áfonya (2) áfonyás palacsinta (1) áfonya dzsem (1) alain ducasse (1) alaprecept (1) alma (5) alma torta (1) al fresco (1) amerikai palacsinta (2) amuses-gueules (1) amuse bouche (1) ananász (1) angol konyha (4) angol mustár (2) Anna del Conte (1) aperitif (6) aprósüti (1) arab konyha (2) árpagyöngy (2) aszalt füge (1) aszalt gyümölcs (3) aszalt gyümölcsös csiga (1) aszalt szilva (1) avokádó (14) ázsiai (7) ázsiaias (3) ázsiai konyha (1) ázsia konyha (1) a legjobb rostélyos (1) bab (1) babcsíra (3) babérlevél (1) babragu (1) bacon (12) bagett (3) bagette (2) bagna cauda (1) Balaton szelet (1) balzsamecet (6) banán (7) bárány (4) bárányborda (2) báránycomb (2) bárányhús (1) barnavaj (1) basmati rizs (1) bayonne-i sonka (1) bazsalikom (28) bébikukorica (3) Belleville (1) belsőség (3) besamel (6) Bistrot du Dome (1) blini (1) blogger játék (1) Blondie (1) bor (2) Bordeaux (1) bordeaux (1) bordeaux-i borvidék (1) borhab (1) brassói (1) brie (1) brioche (2) brioche nanterre (1) briós (1) brokkoli (14) brownie (1) brugonyás kenyér (1) bruschetta (1) budapest (1) BUÉK (2) buffala mozzarella (1) buggyantott tojás (1) bulgur (5) burgonyasaláta (1) burgundi csiga (1) busa (1) cake (1) camembert (1) canellini bab (1) carbonara (1) cavolo nero (1) cayenne bors (1) Caz Hildebrand (1) cékla (2) céklalevél (1) Chateau Corbin (2) cheddar (8) cheesecake (1) chili (37) chilis pesztó (1) chilli (2) chlili (1) chorizo (9) cider (1) cider ecet (1) Címkék (5) citrom (25) CJ Jackson (1) clafoutis (1) cole slaw (1) confit (1) creme fraiche (12) créme fraiche (1) crépe (1) crottin (1) Crottin de Chavignol (1) csemegeuborka (1) csicseriborsó (4) csiperke (2) csiperke gomba (4) csípős chili szósz (1) csíra (1) csirke (3) csirkecomb (1) csirkemáj (8) csirkemájkrém (1) csirkemell (7) csőben sült (7) csoki (3) csokitorta (1) csokoládé (9) csokoládéfondant (1) cspben (1) cuisine bourgeoise (1) cukkini (19) curry (4) curry paszta (1) Cyril Lignac (1) dab (1) dahl (1) darált hús (1) darált marhahús (1) darált pulyka (2) David Lebovitz (1) denver steak (2) desszert (12) devilled food (2) dijoni mustár (11) dió (10) dióolaj (1) disznó (1) doris grant (1) durbincs (1) duxelles gomba (1) dzsem (1) ebéddoboz (5) ecet (1) ecetben eltett fokhagyma (1) édeskömény (3) édesköménymag (1) édesség (30) édes omlóstészta (1) egyszemélyes (1) egytál (22) élesztő (3) élesztőkivonat (1) életöröm (1) Elle á table (1) előétel (6) elzászi lepény (1) emulzió (1) endívia (4) eper (1) erdélyi szalonna (1) étterem (2) évértékelő (1) extra szűz olívaolaj (6) facebook (1) fahéj (2) falatkák (1) fasírt (2) faux filet (1) fehérbab (1) fehérbor (10) fehérborecet (1) fehér bab (1) fejérbor (1) feketebab (1) feketekagyló (2) feketekagyló fehérborban (1) feketeribizli (1) fekete bab (1) fekete hagymamag (1) fekete kenyér (1) fenyőmag (2) fésűkagyló (1) feta (12) flamiche (1) fodros kel (1) foie gras (1) fokhagyma (43) földimogyoró (2) fondant (2) fougasse (3) Franciaország (1) francia bor (1) francia kenyér (1) francia konyha (38) friss (1) friss sajt (1) frittata (2) füge (1) fusilli (2) fussili (2) füstölt (1) füstölt hal (1) füstölt hering (2) füstölt lazac (2) füstölt paprika (4) füstölt sajt (2) füstölt szalonna (6) fűszerkert (1) fűszerpaprika (1) futóbab (1) ganache (1) garam masala (1) garnéla (7) Gerbaud (1) gnocchi (2) golden szirup (2) gomba (26) gombaszósz (1) gombóc (1) göngyölt pulykamell (1) gorgonzola (1) görög (2) görög joghurt (4) Gourmand (1) gratin (2) gratin dauphinois (1) guacamole (2) guiness (1) gurnard (1) gyökérzöldségek (1) gyömbér (7) gyöngyhagyma (1) habart tojás (1) hagyma (6) hagymaleves (1) hajdina (1) halacska (35) halloumi (2) Halloween (1) halszósz (4) hamburger (1) hántolt árpa (2) harissa (2) harissza (1) háromszögsajt (1) hátszín (1) házi keksz (1) házi kenyér (1) házi majonéz (1) helyesírás (1) hollandi mártás (1) honvágy (1) honvágyételek (2) hors-doeuvres (1) hosszúhétvége (1) hosszúszárú brokkoli (5) hosszúszárú lila brokkoli (1) hot cross buns (1) How to Eat (1) Hugh Fearnley-Whittingstall (2) hummusz (2) húsevő (50) húsleves (1) húsmentes (109) húspogácsa (1) húsvét (1) Húsvét (2) hüvelyes zöldborsó (1) hüvelyes zöldségkeverék (1) illatos gomba (1) indiai (5) involtini (1) ír (1) ízkombinációk (1) Jacob Kenedy (1) jalapeno (1) jamie oliver (1) jamon iberico (1) jamon serrano (1) japán konyha (1) joghurt (4) joghurtos padlizsán (1) juharszirup (1) Julia Child (11) julia child (2) julie powell (1) kacsamell (2) kacsazsír (2) kagyló (3) kailorniai (1) kakaópor (1) kakukkfű (12) kalács (1) kaliforniai paprika (8) kamraturbó (1) kandírozott citrushéj (2) kapor (11) káposzta (1) kapribogyó (11) karácsony (1) Karácsony (1) karaj (4) karalábé (2) karamellizált dió (1) kardhal (1) karfiol (7) kávé (1) kecskesajt (8) kefir (1) kéksajt (7) keksz (1) kel (1) kelbimbó (2) kelkáposzta (1) kenyér (6) kenyérsaláta (1) kenyérszalonna (1) kenyértészta (3) keresztezett húsvéti zsemlekonty (1) ketchup (1) kétesélyes (1) kigyóuborka (2) kínai ötfűszer (1) kínai tojásos tészta (1) kínai újév (2) kivi (1) koktélparadicsom (17) koktélrák (1) kókuszreszelék (3) kolbász (6) költözés (1) köménymag (1) komfortétel (1) komfort food (3) komment (1) konfitált csirkemáj (1) könyvajánló (1) konzerv tonhal (1) köret (2) koriander (16) körte (2) közel keleti (1) krémleves (4) krémsajt (5) krémsajtos brownie (1) kreol konyha (1) krumligombóc (1) krumpli (21) krumplipüré (8) krumplis kenyér (1) kruton (4) kukorica (7) kurkuma (1) kuszkusz (2) lakoma (3) laposhal (1) lasagne (3) Laura Calder (1) lazac (12) lecsó (2) lencse (6) lencse curry (1) lenmag (2) lentrecote (2) lepény (5) lepényhal (1) Les Cordeliers (1) Les Rita Mitsouko (2) leveles tészta (7) leves (29) Le Cordon Bleu (1) lilahagyma (6) lila articsóka (1) lime (5) linguine (3) linguini (4) lóbab (2) lustaság (1) Lyon (1) lyoni saláta (1) magamról (1) magyar (1) Magyarország (1) magyarország ízei (3) magyaros (2) magyar kontra francia (1) máj (2) majonéz (4) mák (2) makaróni (1) makréla (5) malac (4) malaccomb (1) maldon só (1) malfatti (1) manchego (1) mandarin (1) mandula (2) mandulaliszt (1) mangó (3) mangó pucolása (1) maradék hasznosítás (5) marhahús (2) marhasült (1) Marie Rose szósz (1) Marmite (1) marokkói ihletésű (1) márványsajt (1) mascarpone (1) mastering the art of french cooking (2) Mastering the Art of French Cooking (8) mazsola (1) mediterrán ízek (7) medvehagyma (1) medvesajt (1) meleg saláta (1) melengető fogás (1) menta (12) menü (14) metélőhagyma (1) mexikói (4) méz (11) minimum munka (1) moderálás (1) moelleux au chocolat (1) mogyoróvaj (1) molnárné módra (1) morgóhal (1) moules frites (1) moules marinieres (1) moussaka (1) mousse (1) mozzarella (13) muffin (10) mustár (3) naan kenyér (1) Nagycsütörtök (1) Nanashi (1) narancs (1) narancslekvár (1) nass (2) némi macera (13) nigella (10) Nigella (8) Nigellissima (2) nokedli (3) nyelvhal (1) nyers kolbász (1) oef en cocotte (1) off topic (3) ökörmáj (2) olajbogyó (6) olaszos (18) olívabogyó (8) olívaolaj (5) olívás csigák (1) omlett (2) oregánó (3) oregánó-pesztó (1) osztrogaszósz (1) otthonos ízek (2) padlizsán (13) pad thai (1) paella (2) paella rizs (1) pain dépi (1) pak choi (2) palacsinta (3) Pampas (1) pancetta (2) paneer (1) panna cotta (3) panzanella (1) paolo conte (1) paprika (3) paprikás krumpli (1) paradicsakonzerv (9) paradicsom (32) paradicsomleves (1) paradicsomszósz (4) parenyica (1) Párizs (2) pármai sonka (2) parmezán (19) passata (3) pastis (1) paszternák (3) patatas bravas (1) paté (1) Paul Hollywood (1) pekándió (1) péksütemény (11) penne (1) pepperoni (1) perigeux (1) périgord (1) pesztó (5) petit écolier (1) petrezselyem (24) pezsgő (1) piac (1) piknik (2) pirított burgonya (1) pirított krumpli (2) pirított rizs (1) pirított tészta (1) pirított tökmag (1) piros arany (1) pissaladiere (1) pisztácia (1) pita (2) pite (1) pizza (2) pizza margherita (1) pogácsa (1) polgári konyha (1) polip (1) póréhagyma (16) pörkölt sósmogyoró (1) portobello gomba (1) portói (1) portói szósz (1) poule-au-pot (1) prosciutto (1) Provence (2) provence (1) provence i fűszerkeverék (2) pulykamáj (1) pulykamell (4) punjabi konyha (1) puy lencse (3) quesadilla (1) quiche (1) quiche aux poireaux (1) rachel khoo (1) rágicsa (1) ragu (8) raguleves (1) rakottas (3) rakott krumpli (1) rakott padlizsán (1) rakott tészta (1) ramsay (6) rántotta (1) ratatouille (2) rebarbara (1) receptek (1) Régal (1) reggeli (24) retek (5) rétes (1) rétesháromszög (1) rétestészta (1) ricard (2) Rick Stein (2) ricotta (7) risi e bisi (1) River Cottage (1) rizibizi (1) rizi e bisi (1) rizottó (6) rizotto (1) rizs (17) rizsecet (1) rizstészta (2) rizstésztalap (1) rókagomba (1) római kömény (1) római saláta (2) roquefort (6) rozmaring (13) rózsavíz (1) rozskenyér (1) rozsliszt (1) rukkola (16) sáfrány (1) Saint-Émilion (1) Saint-Germain (2) Saint-Germain-en-Laye (2) Saint Germain (1) sajt (6) sajtkrém (2) sajtszósz (1) sajttorta (2) salade lyonnaise (1) saláta (5) salátaszív (1) sali (26) salotta (3) salsa (2) salsa verde (2) sárgarépa (21) sashal (1) serge gainsbourg (2) sertéscomb (1) sertéskaraj (1) sherry (2) shiitake (1) shiitake gomba (1) skandináv rozskenyér (1) sofrito (1) sole meuniére (1) sonka (3) sophie dudemaine (1) Sophie Grigson (1) sós aprósüti (1) sós muffin (1) sós nasi (2) sóvirág (1) spagetti (6) spanyol konyha (2) spárga (9) spenót (23) stahl (3) steak (2) Stéphane Reynaud (1) sült (1) sült csirke (2) sült hagyma (1) sült krumpli (1) sült paprika (3) sűrített paradicsom (1) sushi (1) sütemény (3) sütőben sült krumpli (1) sütőtök (4) syllabub (1) szalonna (18) szálzeller (2) szardella (7) szardínia (3) szárított paradicsom (10) szárított tengeri alga (1) szárnyas (1) szárzeller (6) szendvics (2) szent jakab kagyló (1) szerelemgyümölcs (1) szezámmag (1) szezámolaj (3) szezámpaszta (1) szicíliai (1) szilabub (1) színpompa (3) szivárványos pisztráng (1) szódakenyér (1) szójacsíra (1) szójaszósz (5) szolgálati közlemény (7) szósz (1) születésnap (4) szülinap (1) szusirizs (1) szűzpecsenye (1) tabasco (1) tabbouleh (2) tagliatelle (1) tahini (1) tamarind paszta (3) tapas (1) tárkony (6) tarte flambeé (1) tarte tatin (1) tavasz (2) tavaszi tekercs (1) teasütemény (1) tej (2) tejföl (12) tejszín (30) télies eledel (5) tenger (1) tengeri kütyü (13) tengeri sügér (1) tésztaétel (45) tésztasaláta (2) tésztasali (1) thai (1) thai bazsalikom (1) thai jellegű (1) The Chelsea Bun House (1) The Geometry of Pasta (1) The Great British Bake Off (1) tofu (1) tojás (23) tojásétel (3) tojásos nokedli (1) tojásos pirított rizs (1) tojássárgája (1) tojás tálkában (1) tőkehal (1) töltelék (1) töltött gomba (1) tonhal (3) top 10 (1) török (1) torta (3) tortiglioni (1) tortilla (4) tört burgonya (1) tostada (1) tourin (1) tuk tuk (2) túró (1) túró rudi (1) tyúk (1) tzatziki (1) uborka (3) udon (1) újhagyma (2) újkrumpli (9) újkumpli (1) ünnep (3) utazás (8) útravaló (1) üvegtészta (2) vache qui rit (1) vacsora 8 főre (1) vaj (10) vajbab (1) vajszósz (1) vakáció (1) Valentin-menü (1) Váncsa (2) vanília (1) vargánya (3) vasárnap (1) vegyeszöldség (1) vegyes saláta (1) velouté (2) vendégváró (35) vermut (9) viennoiserie (1) vietnámi konyha (1) vietnámi tavaszi tekercs (1) villámtempó (85) villásreggeli (2) vinaigrette (3) virsli (1) vörösbab (2) vörösbor (4) vörösborszósz (2) vöröshagyma (8) vöröskáposzta (1) vöröslencse (3) vöröspesztó (1) waldorf (1) William Black (1) wok (1) worcestershire szósz (1) worcester szósz (1) yann tiersen (1) zabpehely (9) zeller (1) zellerszál (2) zellerszár (1) zöld (3) zöldbab (11) zöldborsó (14) zöldborsóhajtás (1) zöldhagyma (4) zöld szósz (1) zsálya (2) zselatin (1) zsemle (2) zsemlemorzsa (1) zsír (1) Címkefelhő

Elérhetőség

Ha valaki hozzászólna, de nincs kedve emiatt regisztrálni: hunmoiselle@gmail.com

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • HunMoiselle: @jEnci: Ja, és köszi! :-) Én egyébként nagyon szeretem a csírákat chirashi tetején vagy kissé átf... (2015.02.05. 12:39) Újévi részegség és józanság
  • HunMoiselle: @Pizsamanadrág: Szia Pizsamanadrág, tetszik a neved! ;-) Vicces, hogy így 3 év után pont ugyanabb... (2015.01.28. 12:11) Anglesey-i csöves tojás
  • HunMoiselle: @jEnci: Remélhetőleg végre sikerül beállítanom/tartanom a tempót! :-) (2014.06.10. 12:58) A spárga új ruhája
  • HunMoiselle: @burekpix: Köszi! Kóstold meg, nagyon finom is! ;-) (2014.06.03. 15:49) Gyors tavaszi hideg-meleg
  • szsuzsanna: @HunMoiselle: -Sajnos nem emlékszünk a nevére.. -a -"sok kilométeres, sok emeletes száraztésztás ... (2014.03.30. 17:43) Sikeres hiánygazdálkodás

Ahol szintén megtalálhatsz

Legjobb receptes blogok

torkosborz.hu

Sok falatnyi falatka, avagy a tapas-poszt

2012.08.06. 00:00 HunMoiselle

 

tapas_2_120729.jpg
Lelkes híve vagyok a tapas bároknak. Nincs is annál izgalmasabb, mint egy nagy társasággal össze-vissza rendelni rengeteg mindent, és italozás, no meg heves társalkodás közepette időnként csippenteni kicsit ebből, meg abból, és amabból, hogy az ember megint csak igyon, és fecsegjen hosszú órák hosszat.

A sors fintora, hogy eleddig nekünk ez így sohasem jött össze. Mindössze kétszer voltunk nem kettecskén tapas bárban ugyanis. Egyszer Monsieur szüleivel San Sebastiánban, mikor városnézés közepette csak berohantunk, meg kirohantunk hipp és hopp, és különben is csak olyan dolgokat vettünk, amiket már kenyéren tálaltak, hát mindenki nyammogta a magáét (de meg kell hagyni egyébként, a fokhagymás polip mennyei volt.) Másodszor meg itt, Kasztliban, holmi párosrandi-félén, a szomszéd sráccal, meg a még nem egészen barátnőjével, és sajnos ő tipikus angol módjára két perc alatt telezabálta magát, majd rohanni is akart a pubba. Én meg nyilvánvaló okokból nem álltam neki akadékoskodni, már csak azért sem, mert maga a bár is afféle angol tapas bár volt, őrjöngő közönséggel, őket is túlharsogó zenével, no meg olyan személyzettel, akikről sütött, hogy csak az érdekli őket, hogy egy este alatt a lehető legtöbb ember zabáljon, fizessen, és távozzon.

Szóval egy ideje már érlelődött bennem a gondolat, hogy itthon kéne egy falatka estet rendeznem kettőnknek, és szombaton végül tett is követte az elhatározást. Tízféle kisebb-nagyobb fogást tálaltam egy üveg könnyed, gyümölcsös spanyol vörös mellé, és leszámítva, hogy addigra dörgedelmesen elfáradtam, fölöttébb idilli estét produkáltunk magunknak. Azért nem mondom, hogy mondjuk havonta rittyentek egy hasonló terülj-terülj asztalkámat, mert rengeteg vele a vesződség, de az biztos, hogy bizonyos időközönként visszatapsoljuk ezt a felhozatalt…

Tapas est

tapas_7_120729.jpg

Patatas bravas, vagyis krumpli paradicsomszószban. Fél kiló krumplit (illetve én most újrumplit) közepes darabokra vágtam, majd úgy 10 percig előfőztem. Közben egy másik egy lábosban egy evőkanál olívaolajon úgy 5 percig pirítottam egy nagy fej finomra vágott vöröshagymát négy gerezd vékonyan felkarikázott fokhagymával, majd hozzáadtam két magtalanított és egy magos szintúgy karikázott bird’s eye chilit, egy nagyon kis kockákra vagdosott sárgarépát és egy kis csokor kakukkfű leveleit, és újabb 5 percet adtam nekik. Eztán hozzákevertem egy hámozott paradicsakonzervet és egy evőkanál sherry ecetet, sóztam és borsoztam, majd 15 perc alatt összerotyogtattam. Közben a krumplit leszűrtem, majd a szűrőben visszahelyeztem a tűzre, hogy pár perc alatt elpárologjon róla a felesleges nedvesség. (Eddig a pontig előre el lehet készíteni.) Eztán az immáron száraz krumplifőző lábosban felhevítettem vagy fél deci olívaolajat, és a krumplidarabokat olyan 6-7 perc alatt megpirítottam benne egy nagy rozmaringág leveleinek a kíséretében. (Pirítás után, ha nagyon olajos lenne a krumpli, konyhai papírtörlőn érdemes leitatni, de mivel nálam nem állt elő ez a helyzet, ilyennel nem bajlódtam.) Elzértam a krumpli alatt a lángot, alaposan sóztam és borsoztam, megszórtam egy teáskanálnyi paprikával, majd összekevertem a szósszal. (Nem az összessel, mert túl soknak találtam – a maradék szósz hétfőn Monsiuer tésztasalátájára került. Egyébként aki a szószt homogénebbre szeretné, az turmixolja.) Bár hihetetlenül finom volt, nálunk nem fogyott el az egész, ezért hétfőn azt ettem ebédre újramelegítve, és úgy is isteni volt.

 tapas_3_120729.jpg

Citromos spárga. 30 deka megtisztított zöldspárgát egy nagy serpenyőben egy-egy evőkanál olívaolajon két részletben némi só és bors kíséretében úgy 2-4 perc alatt időnként átrázogatva megpirítgattam. (Ha valakinek van grillserpenyője, az használja azt, persze szigorúan olaj nélkül, és nem rázogatva a spárgákat, hanem időről időre átfordítva.) Egy nagy kés segítségével egy fokhagymát némi tengeri só kíséretében pépesre pacsáltam (a mozsár persze némileg egyszerűbben megoldotta volna), majd hozzákevertem egy fél citrom levét, némi borsot, és úgy 4 evőkanálnyi extra szűz olívaolajat, és a spárgára öntöttem, majd a nagy falatozásig a hűtőben hagytam pácolódni. (A spárga olaja is csodás tunkolni természetesen.)  

tapas_6_120729.jpg

  
Fokhagymás chorizo. 15 deka chorizót ujjnyi vastag szeletekre, majd a szeleteket félbe vágtam, és egy forró serpenyőbe szórtam, majd meglocsoltam némi olívaolajjal, és 3-4 percig időnként kevergetve pirítottam. Ekkor hozzászórtam öt gerezd nagyobbacskákra szeletelt fokhagymát, így is adtam nekik egy percet, majd elzártam a lángot. A serpenyőbe öntöttem egy evőkanálnyi sherry ecetet és mézet, és alaposan összeforgattam. Tálalásnál igyekeztem az utolsó csöpp ízes olajat is a tányérra önteni, ugyanis mennyei friss kenyérrel kitunkolva.

    tapas_4_120729.jpg


Sült paprika. 3 hosszú piros édes paprikát (pointed red bell pepper néven vettem, sajnos a magyar nevével nem vagyok tisztában, sőt, abban sem vagyok biztos, hogy otthon kapható-e, ami viszont nem probléma, tekintve, hogy a legtöbben ugyebár úgyis kaliforniai paprikát szoktak sütni) egy kicsi, alufóliával kibélelt tepsire tettem, majd 220 fokra előmelegített sütőben egyszer átforgatva úgy 20 percig sütöttem. Akkor van készen, mikor szépen feketére sült a héja – na akkor kivettem, egy másik darab alufóliával beborítottam, és úgy 10-15 percre félretettem, hogy felpuhuljon a héja, és le lehessen húzni. Mikor ez is megvolt, kiszedegettem a szárát és a magházát is, majd mindegyiket négybe-ötbe tépkedtem, elrendeztem egymás mellé egy kisebb tálba, rávágtam 2-3 gerezd fokhagymát, meglocsolom extra szűz olívaolajjal, és ezt is félretettem kicsit marinálódni. Tálalás előtt megszórtam nagy-nagy szemű, Ré szigetéről importált tengeri sóval. (Az olaja ennek is minden pénzt megér.)

Citrommal töltött zöld olívabogyó. Veszek egy konzervet, amiben citrommal töltött olívabogyó van, majd kinyitom, és levével együtt kis tálkába öntöm őket, és beleszúrok két (vagy ahányan vagyunk) fogpiszkáló pálcikát a szedegetést könnyítendő.

Saláta fehér öntettel. Egy közepes salátaszívet (little gem lettuce) leveleire szedtem, egymás mellé kiteregettem őket tányérra, majd meglocsoltam valamennyit az egy-egy evőkanál majonézből, görög joghurtból, tejfölből és extra szűz olívaolajból álló öntettel, majd megszórom pirított tökmaggal. Nyilván semmi köze Spanyolországhoz, ezt hirtelen felindulásból követtem el.

Jamón Ibérico. Elővettem a hűtőből a Franciaországból importált nagy darab Jamón Ibéricónkat, vagyis ibériai sonkánkat, majd kerámiakéssel csudafinom szeleteket varázsoltam belőle egy tányérra. (Általában persze az egy kilós Jamón Ibérico sonka nálunk sem alaptartozék. Na ez esetben egy szupermarket nemzetközi polcán néznék szét valami gyárilag hajszálvékonyra szeletelt spanyol sonkáért, pölö jamon serranóért.)

Kéksajt. Nagyobb darabkákat törtem le a kéksajtból, és elrendeztem a sonka mellé. A kéksajtnak ismételten semmi köze Spanyolföldhöz, viszont meg volt az az előnye, hogy ott volt a hűtőben. Ha nem lett volna, akkor manchego sajtot vettem volna (vagy nem, ki tudja), amit nagyobb darabokra szeleteltem volna, megszórtam volna néni kakukkfűvel, majd rányomtam volna egy kevés folyékony állagú mézet.

Tabbouleh(szerűség). 15 deka bulgurt egy fedeles dobozba szórtam, majd leöntöttem annyi forrásban lévő vízzel, hogy jó ujjnyival ellepje, és rámorzsoltam egy harmad zöldségleves kockát, majd 20 percre lefedtem, míg megszívta magát. Közben két kis cukkinit hosszában negyedeltem, majd vékonyan felcsíkoztam, és egy evőkanálnyi olívaolajon némi sóval és persze borssal pár perc alatt megpirítgattam. A búzatöretről leöntöttem a felesleges vizet, sőt, ki is nyomkodtam, majd hozzákevertem a cukkinit, egy fél felkockázott lilahagymát és egy csokor felaprított petrezselymet (mehetne hozzá menta is, de az nem volt itthon), majd hozzáreszeltem egy citrom héját, hozzáfacsartam a felének a levét, hozzákevertem úgy 3 evőkanál extra szűz olívaolajat, és késznek nyilvánítottam. (Ha hozzáadunk némi fetát vagy mozzarellát, ne adj ég kéksajtot, akkor tökéletes ebéddobozba is.)

tapas_5_120729.jpg

Rozmaringos fougasse. Na ez egy isteni provence-i kenyérféle, ami úgy néz ki, mint egy nagy falevél az erezetével, de itt most nem írom meg, hogyan is készítem pontosan, mert egy teljes bejegyzést tervezek szentelni neki.

Nos, mára ennyi. Legközelebb esetleg croquetasszal (ha nagyon-nagyon sok lesz a fölös energiám), albondigasszal, tortillával és gambasszal jelentkezem tapas tárgykörben…                                                                                                                                                                                        tapas_1_120729.jpg

 

2 komment

Címkék: menü citrom spárga tapas spanyol konyha vendégváró olívabogyó tabbouleh sült paprika chorizo falatkák extra szűz olívaolaj jamon serrano Címkék patatas bravas fougasse salátaszív jamon iberico manchego

A bejegyzés trackback címe:

https://budapest-bordeaux.blog.hu/api/trackback/id/tr44697510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jEnci · http://vajaskenyer.blog.hu 2012.08.09. 12:08:50

Ez klassz lehtett nagyon. :)
Ha legközelebb erre jártok és van kedvetek, szóljatok és elmehetünk valahova tapast enni. :) Mi nem fogunk a pub-ba rohanni :P

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2012.08.09. 13:07:03

@jEnci: Remélhetőleg mihamarabb szavadon foglak! :-P
süti beállítások módosítása